COMUNICAT AMPA EN DEFENSA
DEL MODEL D`ESCOLA CATALANA
L’associació de mares i pares de
l’Escola Enric Tatché vol denunciar públicament les declaracions de diversos
líders polítics de Catalunya acusant el sistema educatiu català de transmetre
odi cap a Espanya i de polititzar els alumnes.
Com a mares i pares estem
totalment en contra d’aquestes acusacions i defensem i felicitem als nostres
mestres per la seva tasca diària a favor de la inclusió, la tolerància, la
democràcia, el diàleg, la llibertat i la pau,
sovint en condicions poc favorables per manca de recursos i instal·lacions. I a
més sempre des d'un clima de respecte i tolerància atenent als infants des de
l'emoció.
S’acusa els mestres
d’adoctrinament, s’acusa el sistema de ser una màquina de rentar cervells i
consciències, d’inocular el perillós virus de l’odi a tot allò que és espanyol.
Per a la nostra Ampa, i com a associats de la FaPaC (Federació Ampes de
Catalunya), aquestes declaracions semblen més una campanya orquestrada amb un
clar interès partidista que no un sentiment generalitzat compartit per la gran
majoria de la societat catalana.
Som conscients de
les mancances i necessitats de l’escola, i també dels grans esforços que fan
els equips directius i docents per mantenir la qualitat educativa. La desinversió progressiva i la privatització
dels serveis educatius són els grans problemes que pateix l’educació catalana,
i pretendre derivar el debat cap a unes altres qüestions és voler amagar la
realitat, novament, sota unes consignes que res tenen a veure amb la millora de
l’educació i que estan fora de lloc.
Les declaracions escoltades aquests dies contra el sistema educatiu
català no parlen de problemes socials o educatius, només tracten de
desestabilitzar un sistema que funciona des de fa anys. Els problemes es
resolen treballant, no escampant mentides tòxiques i lamentables. i més encara
quan qui les escampa és perfectament coneixedor de la falsedat d'allò que
afirma.
Des de la FaPaC hem
parlat i debatut molt sobre quins són els defectes i ineficiències del nostre
sistema educatiu. Potser el principal retret és que es tracta d’un sistema on
l’existència de la doble xarxa escolar no afavoreix la necessària inclusió
escolar ni la convivència de diferents grups socials a l’escola. L'actual
sistema no és capaç d’aconseguir compensar les desigualtats profundes que
pateix la nostra societat i l’èxit educatiu continua més vinculat al punt de
partida socioeconòmic o sociocultural que a les capacitats i a l’esforç de
l’alumne. És a dir, es consoliden els privilegis d’alguns enlloc de brindar
oportunitats a tothom.
L’escola és i serà
un santuari de dedicació a la infància on es tracta de procurar sempre el millor
per als alumnes.
Podem parlar molt
d’escola, d’educació, d’infància i de pedagogia, però no podem entrar en
aquesta dinàmica lamentable i destructiva que només vol esgarrapar quatre vots.
L’educació rebuda a l’escola es per tota la vida.
Declaracions com aquestes
són les que sembren l’odi i la intolerància, enverinant amb les seves paraules
la bona convivencia.
Instem als polítics que han fet
aquestes declaracions que reconeguin la gran tasca diària dels educadors.
També els hi demanem que no facin
aquests atacs a les nostres escoles, sinó que facin servir els seus recursos
per defensar-les.
Ripollet 18 d`octubre de 2017
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada