L`ESCOLA



Som a L`Escola Pública Enric Tatché i Pol de Ripollet. El nostre centre es al Carrer Pau Casals S/N

ESCOLA OBERTA A TOTHOM

  • La nostra escola és un espai i un temps de trobada per aprendre els continguts fonamentals que ens han de permetre viure en una societat tan diversa com l'actual.
  • Afavorim la resolució pacífica dels conflictes, sempre tenint present els aspectes psicològics i emocionals dels infants.
  • Facilitem que cada nen assoleixi nivells d'autonomia, que l'ajudaran a desenvolupar-se com a persona en tots els seus aspectes.
  • Procurem crear un ambient on cada nen/nena pugui desenvolupar al màxim les seves capacitats.
  • Som un espai per compartir cultures i analitzar d'una manera crítica les altres maneres de viure i entendre el món.
  • Afavorim el diàleg basat en el coneixement, en el respecte mutu i la lliure exposició de les idees dins d'un ambient de respecte i tolerància

  • ESCOLA LAICA
  • - Ens definim com una escola laica i pluralista. És per això que impulsem totes aquelles activitats adreçades a fomentar els valors que necessitem per viure i conviure en una societat tant diversa com l'actual.

    ESCOLA DEMOCRÀTICA
    - Potenciem totes aquelles activitats que permetin que tots els membres de la comunitat educativa puguin expressar les seves opinions amb llibertat i responsabilitat.

    - Tothom serà reconegut com a persona i vetllarem per tal que tots/es siguin acollits i tractats de manera personalitzada.

    LES LLENGÜES A L'ESCOLA
    - Estimulem la conversa com a eina de socialització i d'organització del pensament, donat que les llengües són instruments d'expressió, de comunicació i de coneixement.
    - El nostre objectiu és que cada nen i nena assoleixi una competència plena en català i en castellà i una bona competència en llengua anglesa (l'aprenentatge de la llengua anglesa s'inicia a Educació Infantil).
    - El català serà la llengua vehicular de l' Escola i de relació amb les institucions.
    Eduquem els nostres nens i nenes en el coneixement i respecte de la nostra història i de les nostres tradicions.
    OBJECTIUS D'ÀMBIT PEDAGÒGIC
    - Un dels principis de la nostra escola, és educar en un esperit plural i democràtic. 
    - Desenvolupar hàbits saludables d'alimentació, de descans, de treball i d'higiene.
    - Afavorir que els infants coneguin el món i mantinguin una actitud crítica i responsable.
    - Afavorir el coneixement del món i la capacitat d'intervenir en la seva construcció.
    - Valorar el diàleg com una eina per millorar la nostra convivència.
    - Evitar qualsevol tracte discriminatori.
    - Aprendre a respectar les normes que regeixen la vida a l'escola.
    - Formar nens i nenes solidaris, amb esperit crític, responsable, cooperatiu, il·lusionat i amb sentit d'igualtat i justícia.
    Persones que reconeguin un conflicte quan es crea i que el resolguin amb uns procediments de treball i una actitud pacífica.
    - Educar en els principis de coeducació i igualtat de sexes.
    - Afavorir que els infants reflexionin sobre la manera d'aprendre i ajudar-los a ser protagonistes del seu propi aprenentatge.
    - Valorar el coneixement.
    - Desenvolupar la capacitat per raonar de manera deductiva i inductiva.
    - Capacitar els nens i nenes per tal que sàpiguen seleccionar i ordenar la informació que necessiten.
    - Saber planificar l'adquisició del coneixement
    - Afavorir la participació de la comunitat educativa i de l'entorn en les activitats d'ensenyament - aprenentatge.
    - Entendre que l'avaluació és un procés continuat i que forma part del procés d'ensenyament - aprenentatge.
  • LÍNIA METODOLÒGICA
    La nostra metodologia de treball potencia les capacitats individuals i socials dels alumnes. És per això que fomentem una actitud curiosa, crítica, investigadora i compromesa que ajudi a desenvolupar en cada nen/a totes les potencialitats cognitives, socials, físiques i afectives.
    Això suposa:
    - Un enfoc constructivista dels aprenentatges.
    - Treball per projectes i centres d'interès globalitzats.
    - La consolidació d'un bon aprenentatge d'hàbits.
    - L'ús de les noves tecnologies per a l'aprenentatge i la recerca d'informació. L'aprenentatge de la informàtica s'inicia a Educació Infantil.
  • PARTICIPACIÓ DE LES FAMÍLIES
    - Considerem molt important establir mecanismes clars perquè tothom rebi la informació que necessita per conèixer el funcionament de l'escola i la manera de prendre les decisions, tenint en compte totes les opinions.
    - Prioritzem les relacions amb les famílies i amb l'AMPA.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada